Notícies
Dimecres, 7 d'abril de 2021
Una cantata audiovisual sobre el mite de Sant Jordi trenca estereotips de gènere a ritme de pop-rock
La Factoria Bram i la Setmana Medieval de Montblanc us conviden, del 12 al 23 d’abril, a seguir en línia, ‘La Cantata de la Llegenda de la Princesa i Sant Jordi‘ vista a través dels ulls d’una princesa que no vol que ningú la salvi i que reivindica poder ser ella mateixa.
Per fer-ho, han elaborat 6 episodis d’uns 4 minuts de durada cadascun, els quals es publicaran al canal de Youtube de la Factoria Bram a les 8 del matí dels dies 12, 14, 16, 19, 21, 23 d’abril. A cada capítol s’explica una part d’aquesta història a partir del text teatral de la cantata original, per després donar pas a cadascuna de les 6 cançons que conformen l’obra.
En aquesta cantata hi podem trobar Sant Jordi i la Princesa anant junts a trobar el drac, dones i homes soldat, una princesa que vol decidir per ella mateixa i altres elements que trenquen els estereotips de gènere. És la llegenda de Sant Jordi del segle XXI, en format audiovisual i explicada a ritme de pop-rock amb les veus dels cantautors Joan Reig i Maria Jacobs.
El 8 de Març d’aquest 2021, ja es va publicar una de les 6 cançons, ‘Jo soc més que una princesa’, la més reivindicativa.
Donada la situació actual de pandèmia, la Factoria Bram i la Setmana Medieval de Montblanc han decidit portar el llibre CD de “La Cantata de la Llegenda de la Princesa i Sant Jordi” al format audiovisual per assegurar la continuïtat d’aquesta versió del mite de Sant Jordi que 400 escolars de la Conca de Barberà van estrenar el 3 de maig de 2019.
L’any 2020 l’havien d’interpretar uns 1000 alumnes de 7 centres escolars de Vila-seca, amb el suport del Conservatori de Música de Vila-seca, i també 4 centres escolars de Vallirana. També s’estava preparant l’obra en format de Teatre Musical dins dels actes de la Setmana Medieval de Montblanc. Però la Covid-19 ho va aturar tot.