La 36a Setmana Medieval es clou amb èxit de participació i de visitants
Durant la cloenda de la 36a Setmana Medieval, el president de l’Associació Medieval de la Llegenda de Sant Jordi, Maties Martí, va fer balanç d’unes festes que van començar el passat 21 d’abril i s’han allargat fins aquest dilluns 1 de maig, aprofitant que aquest darrer cap de setmana tenia tres dies festius. Martí va voler destacar “la gran implicació de tots els col·lectius de la festa i també la participació sense precedents de tota la ciutadania”. El president també va voler assenyalar que faran autocrítica i va assegurar “que a partir de demà mateix treballaran amb l’Ajuntament per millorar l’aparcament l’any vinent, un dels punts febles d’aquesta edició, entre d’altres”. Per acabar, Martí va agrair “als centenars de persones que amb el seu entusiasme fan possible la Setmana Medieval”.
Un pregó innovador i una llegenda renovada
El pregó de la festa, a càrrec de la companyia montblanquina Factoria Bram, el 21 d’abril, va ser molt celebrat i va tenir un to divertit i diferenciat amb una representació teatral a la plaça major. La Factoria Bram va donar així el tret de sortida a dos caps de setmana on s’han rebut milers de visitants, principalment durant el primer cap de setmana que aquest va coincidir amb la diada de Sant Jordi. Un dels actes més esperats va ser la renovada Llegenda de Sant Jordi, amb totes les entrades venudes dies abans. Milers de persones van poder viure com la princesa era capaç de plantar cara al drac, amb nou guió, nous mappings, nova banda sonora, noves escenes i nous personatges. Durant el primer cap de setmana també es va omplir a petar el pavelló del Casal Montblanquí per Les Nits Malignes, la nit de concerts amb els grups Kaotio i Smoking Souls. La tradicional entrega de la rosa va ser el punt culminant del primer cap de setmana i la coincidència de la diada en diumenge va propiciar que en aquest nou acte celebrat al Foradot no hi càpigues ningú més. En un passeig ple de gom a gom els espectadors van poder veure el nou relat en què la flor de la rosa va tenir un nou protagonisme.
Pel que fa a la resta d’exhibicions, l’espectacle familiar de la Cantata Teatral sobre la llegenda, de la Factoria Bram, també va exhaurir totes les entrades, durant els dos caps de setmana la van veure unes 1.600 persones al claustre de Sant Francesc. El Sopar Reial es va viure amb intensitat després de les rondes trobadoresques pels carrers de la vila on el públic també va acompanyar. Les recreacions medievals van tornar a donar vida els carrers de la vila Ducal, aquest també va esgotar totes les entrades hores abans dels diversos passes. Pel que fa al Torneig Medieval Nocturn, amb totes les entrades venudes, va ser l’únic espectacle que a causa de la pluja es va haver de suspendre. Els cellers participants en el mercat de vins i caves, que s’organitza amb el suport de la DO Conca de Barberà, han servit milers de tastos, en un altre indicatiu de l’alta participació en la festa. Satisfacció també entre el centenar llarg d’artesans del mercat medieval vinguts d’arreu.
Cloenda solidària
Amb l’acte “Dones de Llegenda” es va cloure la festa aquest dilluns a la tarda, amb l’assistència de les comitives de les cinc cases i l’església de Santa Maria plena de gom a gom, aquest acte també es va poder veure durant el diumenge pel públic en general. Durant la cloenda es va lliurar l’espasa d’honor de l’Associació Medieval de la Llegenda de Sant Jordi a l’Associació de Familiars i Amics de Nens Oncològics de Catalunya (AFANOC). Dúcties, faranduleres, arqueres, banderes, bufons, soldats, trompetes, estàndards, poble, donzelles, nobles, reina, rei, la princesa i Sant Jordi es van posar la gorra solidària d’AFANOC, d’aquesta manera la vicepresidenta d’AFANOC, Montse Florensa, acompanyada de famílies de Montblanc, van rebre la màxima distinció de l’entitat, en un acte emotiu i solidari. La cloenda va comptar amb l’assistència de l’alcalde de Montblanc, Josep Andreu; la presidenta del Consell Comarcal de la Conca de Barberà, Carme Pallàs; la directora dels Serveis Territorials a Tarragona del Departament de Cultura, Lourdes Malgrat; el diputat al Parlament de Catalunya, Oriol Pallissó; i el delegat del Govern a Tarragona; Àngel Xifré.
Un any més Tac 12 ha fet un desplegament per poder apropar la Llegenda de Sant Jordi a totes les televisions locals de Catalunya, on milers de persones van poder veure en directe l’espectacle des de casa. També s’han realitzat diversos actes com el pregó, els Jocs medievals a cavall o l’acte de cloenda a través de YouTube de l’Associació Medieval, gràcies a la implicació de Tècnics de Poble i d’una desena d’estudiants que han pogut realitzar les pràctiques del cicle superior de Realització de projectes audiovisuals de l’Institut Pere Martell.
Serveis especials i coordinats de seguretat i mobilitat
Durant els dos caps de setmana, la Policia Local de Montblanc va cobrir tots els actes previstos vetllant per la seguretat i mobilitat de les jornades. Enguany l’Ajuntament de Montblanc va contractar una empresa de drons per dur a terme tasques de prevenció, vigilància i seguretat per tal de controlar l’afluència de vehicles en tot el nucli urbà, conèixer l’estat dels accessos al municipi i la fluïdesa del trànsit en temps real. Per tal de cobrir tota aquesta feina, també es va comptar amb la col·laboració del cos de Mossos d’Esquadra, voluntaris de Protecció Civil així com Serveis d’Emergències de Bombers i Sanitaris. Tot plegat, un treball exhaustiu i coordinat que ha donat com a fruit una Setmana Medieval cívica, segura i sense incidents destacats. El president de l’Associació, durant el discurs de cloenda, va donar les gràcies a tots els cossos d’emergències.